Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb teljesítmény és testreszabott tartalom érdekében.
Kosár tartalma:
? termék ? Ft értékben
Üdv ?! | Fiókom | Kijelentkezés


Webáruház Szolgáltatás Általános Szerződési Feltételei
— továbbiakban: ÁSZF —

1. A Szolgáltató

A www.online.prima.hu internetes felületet biztosító gazdasági társaság. A Szolgáltató adatai:

Cégnév:ONLINE PRÍMA HUNGARY Kft
Cégjegyzékszám:13-09-181851 vezeti a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám:25594313-2-13
Székhely:2351 Alsónémedi, 2402/1. helyrajzi szám
Elérhetőségek:telefon: 1/444-5050
web: www.online.prima.hu
e-mail cím:

2. A Megrendelő

Az a személy, aki a www.online.prima.hu internetes felületen meghirdetett terméket elektronikus úton annak megvásárlása céljából megrendeli.

3. A Honlap

A www.online.prima.hu internetes felület.

4. Az Eladó

Szolgáltató szerződéses partnere, aki a Honlapon terméket eladásra kínál. A termékértékesítésre Eladó és Megrendelő között kerül sor. Eladók az alábbi partnercégek:

CégnévTelephely adatok
CBA-Baldauf Ker. és Szolg. Kft2096 Üröm, Dózsa György út 3152/1 hrsz.
CBA-Baldauf Ker. és Szolg. Kft2112 Veresegyház, Erkel Ferenc tér 4.
CBA Budavár Kft.1013 Budapest, Alagút u. 5.
Vörösvár Kft.1031 Budapest Római tér 1.
CBA Újhegy Kft.1103 Bp. Gyömrői út 99.
Budaconsum Kft.1105 Budapest, Kőrösi Csoma sétány 2.
Nagymaros Trade Kft2600 Vác, Széchenyi u. 9-11.
Krupp és Társa Kft.2040 Budaörs, Szabadság út 52-54.
Krupp és Társa Kft.1013 Budapest, Krisztina krt. 37.
CBA L és F Kft.1104 Budapest, Kada utca 122.
City Food Euro Kft.1043 Budapest, Berda József u. 48.

5. A Webáruház szolgáltatás (továbbiakban: Szolgáltatás)

A Honlap üzemeltetése és működtetése, amelyen az Eladó vállalkozások termékeiket eladásra kínálják. A Honlapon található termékhirdetések ajánlattételre való felhívásnak minősülnek. A Szolgáltatás és a szerződéskötés nyelve a magyar.

6. A Szolgáltatás területi hatálya

A Szolgáltatás az internetes hozzáférés miatt mind belföldről, mind külföldről megrendelhető, azonban a termékek kézbesítésére limitált területen van lehetőség. Az aktuális szállítási területek a Honlapon kerülnek feltüntetésre.

7. AZ ÁSZF tartalma

Az ÁSZF tartalmazza a Szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos általános feltételeket, így Szolgáltató, az Eladó és Megrendelő jogait, kötelezettségeit, valamint egyéb, a Szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket.

Az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi Szolgáltató Szállítási Szerződése és Adatkezelési Szabályzata.

Az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi a Megrendelő által az internetes felületen keresztül benyújtott egyedi megrendelésnek. Amennyiben az egyedi megrendelés és jelen ÁSZF között ellentmondás található, úgy az egyedi megrendelés tartalma az irányadó.

Az egyedi megrendelésben és az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.

8. Az ÁSZF elfogadása

Az ÁSZF, valamint annak részét képező Szállítási Szerződés és Adatkezelési Szabályzat Megrendelő általi elfogadására a Honlapon történő regisztrációval vagy regisztráció nélküli, vendégként való vásárlás esetén a megrendelés leadásával egyidejűleg kerül sor. Az ÁSZF módosítása a már megkötött szerződéseket nem érinti. Szolgáltató az ÁSZF módosításairól az internetes felületre történő belépéskor értesíti Megrendelőt. Amennyiben a módosításokat Megrendelő nem fogadja el, úgy az internetes felületen keresztül megrendelést nem nyújthat be.

9. Regisztráció és belépés

A Honlapon termék megrendelésére regisztráció után vagy regisztráció nélkül, vendégként van lehetőség. A regisztráció előnye, hogy nem kell minden egyes vásárlásnál ismételten megadni az adatokat, illetve nyomon tudja követni korábbi rendeléseit, bevásárlólistát állíthat össze, továbbá a regisztrációkor megadott e-mail címére hírlevél feliratkozás alapján elküldjük Önnek aktuális akcióinkat.

A regisztráció a [Belépés/Regisztráció] felirat kiválasztásával történik. A felirat kiválasztását követően a regisztrációhoz a regisztrációs adatlap kitöltésével meg kell adni a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat (név, e-mail cím, telefonszám, jelszó). A megadott adatok bármikor módosíthatóak. A hibás, illetve valótlan adatok megadásából eredő károk teljes mértékben Megrendelőt terhelik. Szolgáltató a hibás, illetve valótlan regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén a regisztráció valódiságát ellenőrizni.

Egy e-mail címhez csak egy regisztráció végezhető el. A regisztráció elküldésekor Szolgáltató a megadott e-mail címre egy hitelesítő levelet küld, amelyben a regisztráció érvényesítéséhez szükséges további lépésekről tájékoztatja Megrendelőt. A regisztráció külön érvényesítésére a téves regisztrálások elkerülése érdekében van szükség. A regisztráció érvényesítésére 7 nap áll rendelkezésre. Termékek megrendelése csak a regisztráció érvényesítését követően történhet.

A már regisztrált Megrendelő a weboldal közepén megjelenő mezők kitöltésével (e-mail cím és jelszó megadása) és a [Bejelentkezés] felirat kiválasztásával tud bejelentkezni. Ha Megrendelő elfelejtette a jelszavát, akkor az [Elfelejtette jelszavát?] felirat használatával megadhatja a regisztrációkor bejelentett e-mail címét, melyre Szolgáltató rendszere elküld egy, az új jelszó megadásához szükséges linket tartalmazó e-mailt.

Megrendelő regisztrációját az ÁSZF 1. pontjában megjelölt telefonos vagy elektronikus elérhetőségeken, vagy postai úton a 1038 Budapest, Tündérliget utca 2. számnak címzett levéllel töröltetheti.

10. Hírlevél feliratkozás

Megrendelőnek lehetősége van feliratkozni Szolgáltató hírlevél-szolgáltatására. A feliratkozással a Megrendelő hozzájárulását adja, hogy Szolgáltató közvetlen üzletszerzési céllal hírleveleket és ajánlatokat küldjön részére.

A hírlevél-szolgáltatásról Megrendelő bármikor, indokolás nélkül leiratkozhat akként, hogy leiratkozási szándékáról értesíti Szolgáltatót az ÁSZF 1. pontjában meghatározott elérhetőségek valamelyikén, akár elektronikusan is.

Szolgáltatónak a hírlevél-szolgáltatás működtetéséhez szükséges adatkezelését a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-104430/2016. számon nyilvántartásba vette.

11. Termékek megrendelése, valamint a Felek közötti szerződés létrejötte

11.1. A termékek kosárba helyezése

A webáruház választéka folyamatosan változik, új termékek kerülnek fel és egyes termékek megszűnnek. A termékek tizennégy főkategóriára vannak osztva, ezeken belül további alkategóriákra és termékcsoportokra tagolódnak.

Megrendelő a főkategóriákat az online.prima.hu oldalon bal oldalt láthatja [Online bevásárlás]. Az egérmutatóval az [Online bevásárlás] menüre állva láthatóvá válnak a főkategóriák, melyek további bontását az egyes kategóriák fölé vitt egérmutató segítségével mutatja a rendszer. A főkategóriák és a további kategóriák is kattinthatóak, ekkor az összes, az adott kategóriában szereplő terméket kilistáz a webáruház.

A nyitóoldalon a főkategóriák mellett látható az Akciók felirat. Erre kattintva, majd az Online akciók feliratra kattintva az adott időpontban érvényes ONLINE akciós ajánlatok találhatóak meg. A bal oldali alkategória felsorolásban a lista kijelölt eleme kinyílik, és láthatóvá válnak a termékcsoportok, melyek közül bármelyikre kattintva juthat el Megrendelő az abban található termékekhez. Az alkategóriák közötti böngészés során új alkategória választásakor az előző mindig bezárul, egyszerre csak egy alkategória lehet nyitva.

Egy keresett termék megtalálására Megrendelő a „Keresés” mezőt használhatja, amely a lap tetején a fő menüsor felett található, és ahol az aktuális termékválasztékot szótöredékekre, szó eleji kereséssel tovább lehet szűkíteni.

Amennyiben Megrendelő valamelyik terméket meg szeretné vásárolni, úgy a termék ára alatt lévő [kosár] ikonra kattintva tudja azt a kosárba helyezni. Megrendelő a kosár tartalmában a termék megnevezése mellett tudja a mennyiséget változtatni: a változtatás után mindig szükséges a [Módosítások érvényesítése] feliratra kattintani, utána folytatható a vásárlás a kategóriákhoz visszatérve. Megrendelő a jobb oldalon az oldal tetején láthatja a [kosár] ikonnál a kosárban található termékek számát, a nyíllal rálépve pedig a termék számot és a rendelési értéket.

A Honlapon feltüntetett képek illusztrációk, a kiszállított termék csomagolása eltérhet a Honlapon feltüntetettől. Ennek oka, hogy a termék gyártója megváltoztathatja a termék csomagolását, ami miatt egy bizonyos időtartamig mindkettő fajtájú csomagolásban árusított termék megtalálható a forgalomban. Szolgáltató és Eladók a lehető legnagyobb körültekintéssel járnak el a termék leírásának meghatározásánál és frissítésénél, kivételesen azonban előfordulhat, hogy a gyártó a termék összetételét is megváltoztatja anélkül, hogy a termék forgalmazóinak e tényt jelezné. Megrendelő a termék átvételekor köteles az összetételt maga is ellenőrizni, és amennyiben eltérést fedez fel a megrendelt és kiszállított termék között, jogosult a vásárlástól elállni.

11.2. A termékek ára

A termékek ára a Honlapon kerül meghatározásra. A honlapon megjelenő árakat csak a www.online.prima.hu oldalon leadott rendelések esetén biztosítjuk. A www.online.prima.hu oldalon megjelenő árak és akciók eltérhetnek az üzletekben és a www.prima.hu internetes felületen megjelenő áraktól és akcióktól, illetve kizárólag az egyes üzletekre vonatkozó áraktól és akcióktól. Az árak megváltoztatására Szolgáltató fenntartja a jogot azzal, hogy a megváltozott árak a Honlapon való megjelenéssel egyidejűleg válnak hatályossá. Az árváltozás ténye nem befolyásolja a hatályba lépése előtt leadott megrendeléseket.

Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlap felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, a közismert vagy az általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0,- vagy 1,- Ft-os árra, a termék megvételére ezen a téves áron nem kerül sor, azonban Szolgáltató jogosult felajánlani a helyes áron történő értékesítést.

A feltüntetett árak a lemérendő termékek esetén irányárak, ezért a bevásárlókosárban, valamint a bevásárlást megerősítő e-mail üzenetben szereplő árak a ténylegesen fizetendő áraktól eltérhetnek. Ennek okai az alábbiak:

  • Amennyiben Megrendelő által kiválasztott termék a kiszállítás napján nincsen raktáron, Szolgáltató egy másik, ún. helyettesítő terméket fog felkínálni az eredeti helyett. Ennek ára az eredeti terméktől eltérő lehet.
  • Lemérendő termékek – például gyümölcs, zöldség, hústermék – esetén a Honlapon található irányár becsült tömegre vonatkozik, a fizetés azonban a tényleges tömeg alapján történik. Eladó törekszik arra, hogy a megrendelt mennyiséghez a lehető legközelebb eső tömegű terméket szállítsa ki, azonban ez a két érték a lédig termékeknél sosem lesz azonos. Alapelvünk, hogy a megrendelt tömeget a kiszállított mennyiség mindenképpen érje el. Amennyiben a rendelt termék csak nagyobb tömegű kiszerelésekben kapható (pl. dinnye), Eladó törekszik legfeljebb +15%-kal nehezebb súlyú terméket kiszállítani. Ha a vevő számára ez nem elfogadható, a terméket nem köteles átvenni.

A feltüntetett árak a termékeket terhelő valamennyi adót és járulékot tartalmazó fogyasztói árak, amelyek érvényessége minden esetben az adott megjelenés időpontjára vonatkozik. Szolgáltató a megrendelt terméket a megrendeléskor érvényes fogyasztói áron értékesíti Megrendelő részére, az adott termékhez tartozó göngyöleg árával növelten, amennyiben ilyen a termékleírás alapján az adott termékhez tartozik. A megrendelés módosítása esetén a módosított megrendelés a módosítás időpontjában érvényes kondíciókkal kerül teljesítésre.

Szolgáltató Megrendelői számára kedvezményeket nyújthat a vételárból elektronikus kupon formájában. Az elektronikus kupon a megrendelt termékek árát vagy a szállítási díjat csökkentik a kuponon feltüntetett százalékos arányban, vagy fix kedvezményt nyújtanak. Az elektronikusan megküldött kupon az egyedi megrendelés alkalmával a fizetés módjának kiválasztása során a kupon kódjának megadásával érvényesíthető.

11.3. Az egyedi megrendelés

Az elektronikus megrendelés tartalmazza a megrendelt termékek megnevezését, számát és vételárát, a járulékos költségeket, valamint a termékek átvételének és a fizetés módjának a megrendelőlapon meghatározott lehetőségek közüli kiválasztását. A megrendelés menetét az alábbi bekezdések ismertetik.

Megrendelő a megrendeléshez a [kosár megtekintése] vagy az [Irány a pénztár!] ikonon keresztül juthat el. A kosár megtekintése menüpontnál találja a [TOVÁBB A MEGRENDELÉSHEZ] feliratot, melyet megnyomva választhat a regisztrálás, illetve a regisztrált vásárlóként való bejelentkezés között. A regisztráció vagy a belépés után a megrendelés feladása további 5 szakaszból áll:

2. szakasz: Szállítási címek megadása, kiválasztása,
3. szakasz: Szállítási időpont kiválasztása,
4. szakasz: Fizetés módjának kiválasztása,
5. szakasz: Számlázási adatok megadása,
6. szakasz: Rendelés áttekintése, összefoglalás.

Megrendelő az egyes szakaszok között vissza is léphet a számozott szakaszra vagy az oldal alján megjelenő [Egy lépéssel vissza] feliratra kattintva, illetve bármikor megszakíthatja a megrendelés feladását, így a megrendelés véglegesítését megelőzően lehetősége nyílik a megrendelés adatainak áttekintésére és az esetleges hibák javítására. A [Megrendelés] felirat használata, azaz a megrendelés véglegesítése a szerződés létrejötte esetén fizetési kötelezettséget von maga után.

Az elektronikus megrendelés a Ptk. 6.64. § (1) bekezdése szerinti szerződéskötésre vonatkozó ajánlatnak minősül. Szolgáltató a megrendelés beérkezéséről elektronikus úton értesíti Megrendelőt (visszaigazoló levél).

Szolgáltató rendszere minden visszaigazolt megrendelésnek automatikusan rendelésazonosító számot ad, melyet a megrendelés benyújtását követően megjelenő weboldal, illetve a visszaigazoló levél is tartalmaz. Megrendelő tudomásul veszi, hogy kizárólag e rendelésazonosítóval rendelkező megrendelések érvényesek.

A visszaigazoló levél tartalmazza a szerződés lényeges elemeit, így különösen a felek megjelölését, a szállítási címet, a megrendelt termékeket és azok árait. A megrendelt termékek a visszaigazolásban szereplő áron kerülnek kiszállításra, kivéve az alábbi eseteket:

  • Amennyiben Megrendelő rendelését utóbb módosítja, a módosítás tekintetében a módosítás idején érvényes áron történik a kiszállítás. A módosult áron való kiszállítást Megrendelőnek elektronikusan meg kell erősítenie.
  • A nem egalizált, változó súlyú termékek (olyan termékek, amelyek ára kg-ban kerültek meghatározásra, zöldség-gyümölcs, tőkehús, baromfi húskészítmény stb.) esetében a megrendelt mennyiség minimális mértékben eltérhet a kiszállításra kerülő mennyiségtől. Ezeknél a termékeknél a megrendeléskor visszaigazolt ár irányár, ami a mennyiségi eltérésből adódóan a kiszállításkor minimális mértékben csökkenhet, illetve emelkedhet
  • Amennyiben Megrendelő által kiválasztott termék a kiszállítás napján nincsen raktáron, Szolgáltató egy másik, ún. helyettesítő terméket fog felkínálni az eredeti helyett, amelynek ára az eredeti terméktől eltérő lehet, ezáltal a várható végösszeget módosítja. A helyettesítő terméket Megrendelő nem köteles elfogadni, a tételt törölheti is a rendeléséből. Szolgáltató a helyettesítő termék felkínálása céljából már a kiszállítást megelőzően megkísérli felvenni Megrendelővel a kapcsolatot.

A szerződés írásbeli szerződésnek minősül. Szolgáltató Megrendelő elektronikus megrendelését saját rendszerében iktatja, az utóbb – a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és időtartamban, de legalább öt évig - hozzáférhető.

Jelen ÁSZF-hez vezető internetes linket Szolgáltató érdemi válaszlevelében megjelöljük.

11.4. Rendelésmódosítás

Lehetőség van a már leadott rendelések tételeinek módosítására a kiszállítást megelőző nap (délelőtt) 11 óra 59 percig. Rendelésmódosításnál időpontot és szállítási címet nem lehet módosítani.

A rendelésmódosítást a [Rendben] gombra kattintva tudja Megrendelő elkezdeni. A rendelés módosítása a termékek árának és készletének aktualizálását vonja maga után, melyre egy felugró ablak figyelmezteti a vásárlót a rendelésmódosítás megkezdésekor. A rendelésmódosítás menete: belépés után a weboldal felső harmadában megjelenő keret(ek)ben látható(ak) a folyamatban lévő rendelés(ek), illetve – belépés után - elérhetőek a www.online.prima.hu/profil/rendelesek linkre kattintva is. A keretben lévő adatok: adott rendeléshez tartozó tételek száma, ára, kiszállítási idősáv, illetve az az információ, hogy a rendelés-módosításra mennyi idő áll még rendelkezésre. A [Törlés] gombra kattintva a rendelés törölhető, a [Módosítás] gombra kattintva lehet a rendelés részleteit módosítani: termékek hozzáadása, illetve kivétele a kosárból, rendelési mennyiségek változtatása. A kívánt módosítások elvégzése után a [Módosítás véglegesítése] gombra kattintva az eredeti rendelésnél megadott szállítási és számlázási adatok jelennek meg, melyek nem módosíthatóak. Megrendelő minden rendelésmódosításról, illetve a rendelés törléséről is visszaigazoló e-mailt kap a regisztrációkor megadott e-mail címére.

12. Házhozszállítás

A megrendelt termékek kézbesítésére Magyarországnak a Honlapon mindenkor aktuálisan feltüntetett területein van lehetőség. A házhozszállítást Megrendelő szállítási cím adatainak függvényében az Eladók végzik.

A kiszállítás időpontját Megrendelő az alábbi időpontok között maga választhatja ki:

hétfő-péntek08:00-20:00
szombat08:00-16:00
vasárnapnincs kiszállítás

A kiszállítás időpontja a megrendelést követő nap, amelyiken az Eladó házhoz szállít az elérhető időablakok függvényében. Időpont legfeljebb egy hétre előre foglalható.

Megrendelő által fizetendő szállítási díj a házhozszállítási díjtábla alapján állapítható meg, amelyet a rendelés a véglegesítéssel ér el. A szállítási díjat Megrendelő vagy kézbesítési megbízottja a vételárral egyidejűleg köteles megfizetni. Amennyiben a vásárló a megrendelt termékek közül egyet sem vesz át, nem merül fel szállítási költség. Minden további esetben a szolgáltatásért a szállítási díjat meg kell fizetni.

Sikertelen kézbesítés esetén a vásárló a területileg illetékes ügyfélszolgálattal tudja felvenni a kapcsolatot, amelynek elérhetőségei a rendelést visszaigazoló e-mailben kerülnek megküldésre. Az újbóli kiszállítás extra szállítási költséget jelent.

A termék átvételekor Megrendelő a kézbesítő jelenlétében köteles meggyőződni a termék sértetlenségéről. Ha Megrendelő sérülést vagy egyéb látható hibát észlel, köteles jegyzőkönyvet felvetetni a kiszállítást teljesítő futárral és a csomag átvételét megtagadni. Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.

A kiszállítást csak tizennyolcadik életévét betöltött személy kezéhez lehet teljesíteni, függetlenül a megrendelt termékek típusától.

13. A fizetés módja

A vételárat, illetve a szállítási díjat Megrendelő az átvétellel egyidejűleg

  • készpénzzel vagy
  • bankkártyával a futárnál lévő mobil POS terminál segítségével egyenlítheti ki.
    Elfogadott bankkártya-típusok: Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, Maestro.

Megrendelő az alábbi utalványokkal is teljesítheti a vételárat:

  • Étkezési Erzsébet-utalvány
  • Ajándék Erzsébet-utalvány
  • Étkezési CBA-utalvány
  • Vásárlási CBA-utalvány

14. A szerződéstől való Megrendelői elállás

A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § alapján – figyelemmel a rendelet 29. §-ban meghatározott kivételekre - a fogyasztónak minősülő Megrendelőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Megrendelő elállási jogát a terméknek, több termék különböző idejű kiszolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, ill. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak kézhezvételétől számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében

A fenti termékek tekintetében bejelentett elállás érvénytelen.

Megrendelő elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete szerinti nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Megrendelő nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát jogszabálynak megfelelően gyakorolja.

Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. A visszafizetésre készpénzben vagy átutalás úján kerül sor.

Az elállási jog gyakorlása esetén Megrendelő köteles a terméket hibátlan és újszerű állapotban, minden tartozékával együtt haladéktalanul, de légkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül az Eladó számára eljuttatni. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket Megrendelő viseli.

Eladó a teljes összeget mindaddig visszatarthatja, amíg Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Megrendelő felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Megrendelőt elállási jogának gyakorlásával kapcsolatban a jelen pontban rögzítetteken túl egyéb költség nem terheli.

15. A szerződés megszűnése

A felek között létrejött szerződés

  • amennyiben a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § szerinti megrendelői elállásra érvényesen sor kerülhet, úgy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § szerinti megrendelői elállásra nyitva álló határidő lejártát és a szerződés teljesítését követően,
  • egyéb esetben a teljesítést követően

szűnik meg.

16. Eljárás hibás teljesítés esetén

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez tartozó 3. melléklet (kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató) a www.online.prima.hu oldalon megtalálható.

16.1. Termékszavatosság

A meghirdetett terméket bemutató, az internetes felületen közzétett termékismertetők az egyes termékek előállítója által szolgáltatott adatoknak felelnek meg.

A termék hibája esetén Megrendelő követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért Megrendelő felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

16.2. Kellékszavatosság

Eladó a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján Megrendelő választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az Eladónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével Megrendelőnek okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a nem tud eleget tenni, vagy ha Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles Eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre Eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül, fogyasztónak minősülő Megrendelő esetén legkésőbb két hónapon belül köteles a hibát Eladóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért Megrendelő felelős.

Megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év, fogyasztónak minősülő Megrendelő esetén két év alatt évül el. Ha a szerződés tárgya használt dolog, az elévülési határidő egy év. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Megrendelő a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha Megrendelő a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Ha Eladó a szavatossági igény teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Megrendelőt.

Egyes termékek kijavítása vagy kicserélése a jogszabályban javasolt 15 napos határidőt meghaladhatja. Eladó vállalja, hogy a kijavításra vagy kicserélésre jogos igény esetén legkésőbb a bejelentést követő 60 napon belül sor kerül.

Ha a termék meghibásodásában Megrendelőt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában Megrendelő köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha Eladó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

17. Panaszkezelés

Amennyiben Megrendelő panasszal fordul Szolgáltatóhoz, úgy Szolgáltató a panaszt rögzíti, és legalább egy évig megőrzi. Szolgáltató a panaszt haladéktalanul továbbítja Eladó felé, aki azt 30 napon belül kivizsgálja, majd a vizsgálat eredményéről írásban értesíti Megrendelőt. A panasz benyújtására Szolgáltató fent megjelölt elérhetőségein vagy az Eladó felé közvetlenül, a vásárlás visszaigazoló e-mail üzenetében feltüntetett elérhetőségeken van lehetőség.

Bankkártyás fizetés esetén a fizetéssel kapcsolatosan felmerült panaszt Szolgáltató továbbítja a hatáskörrel rendelkező pénzintézet felé.

Megrendelő – amennyiben fogyasztónak minősül – panaszának elutasítása esetén jogosult a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Bővebb információ a Budapesti Békéltető Testület tevékenységéről, valamint elérhetőségei:

  • http://bekeltet.hu/
  • e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
  • telefonszám: 06 (1) 488-21-31
  • székhely:1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
  • levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Amennyiben Megrendelő a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül.

A fogyasztónak minősülő Megrendelő panaszával fogyasztóvédelmi hatósági eljárást is kezdeményezhet a területileg illetékes hivatalnál. Bővebb információ az eljárásról, valamint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetőségei:

  • http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4535
  • cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
  • levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
  • Központi telefonszám: +36 1 459 4800
  • Faxszám: +36 1 210 4677
  • http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály

  • Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
  • Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
  • Telefonszám: +36-1 450-2598
  • http://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szervezeti-egyseg/fogyasztovedelmi-foosztaly-2017
  • E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály

  • Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
  • http://kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-egysegek-elerhetosegei/fogyasztovedelmi-foosztaly
  • E-mail: fogyved@pest.gov.hu

Szolgáltató és Eladók felügyeleti szervei továbbá:

  • Alsónémedi Nagyközség Önkormányzat Jegyzője (2351 Alsónémedi, Fő u. 58.)
  • a járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatalok, elérhetőségek: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

18. Adatkezelési, adatvédelmi szabályozás

Megrendelő a megrendeléssel hozzájárul ahhoz, hogy az elektronikus megrendelés során általa megadott személyes adatait a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és időtartamban Szolgáltató saját rendszerében mint adatkezelő kezelje és tárolja, a szerződés teljesítése során felhasználja, valamint Eladó felé továbbítsa.

Szolgáltató részletes adatkezelési elveit és adatvédelmi tájékoztatóját a Honlapon megtalálható Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza, amely az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi. A megrendelés leadásával Megrendelő hozzájárulását adja az Adatkezelési Szabályzatban meghatározott műveletek végrehajtásához.

19. Technikai tudnivalók

A Honlap megtekintéséhez speciális programra nincs szükség. Az általános használatban lévő, internetezésre szolgáló böngészőprogramokkal webáruházunk problémamentesen megtekinthető. Előfordulhat, hogy az adott böngészőprogramban az általánostól eltérő beállításokat alkalmaznak. Az ebből eredő károkért nem vállalunk felelősséget. Ha az oldal megtekintésével mégis problémája van, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az email címen.

20. Vonatkozó jogszabályok

A felek közötti jogviszonyra vonatkozó főbb jogszabályok, melyek a http://njt.hu/ internetes oldalról elérhetők:

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyed kérdéseiről
  • 2011. CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról
  • 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

21. Záró rendelkezések

Szolgáltató jelen szerződésből eredő bármilyen igény felmerülése esetén törekszik Megrendelővel való együttműködésre, ennek megfelelően Megrendelő igényeit és a Szolgáltatás színvonalának emelését elősegítő javaslatait teljes munkaidőben fogadja a fent ismertetett elérhetőségeken.

2015 © CBA-üzletlánc - All rights reserved - Minden jog fenntartva